Biologische webwinkel met een eerlijke prijs
Online besteld en in heel Nederland bezorgd
Particulieren: gratis bezorging bij een bestelling boven €125

Veelgestelde vragen

Bestelprocedure

Bezorging en kosten

Verzendkosten

Betaling

Keurmerken en informatie over biologische voeding

Bestelprocedure

Hoe vind ik een product? 

U kunt op verschillende manieren een product vinden. In het menu in de shop staan aan de linkerkant alle producten gerangschikt naar categorie. U kunt ook gebruik maken van de zoekfunctie, rechts bovenin. Daarnaast biedt de shop de mogelijkheid te zoeken naar een speciaal biologisch product van een bepaalde leverancier.

 

Hoe kan ik de inhoud van mijn winkelmandje wijzigen? 

U kunt altijd zien welke producten u in uw winkelmandje heeft en deze wijzigen of verwijderen. Na een wijziging klikt u op de knop "vernieuwen" om de nieuwe inhoud op te slaan. Daarna kunt u verder winkelen of direct naar de kassa gaan om de bestelling af te ronden. 

 

Ik krijg geen bevestigingsmail nadat de bestelling is afgerond.

Het is mogelijk dat de e-mail in uw SPAM-box terecht is gekomen, omdat ons e-mailadres niet wordt herkend. 

Terug naar boven

 

Bezorging en kosten

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Bestellingen worden twee keer per week tussen 9.00 en 17.00 uur bezorgd op de volgende dagen: 

  • zondag voor 23.00 uur besteld, woensdag daaropvolgend bezorgd.
  • dinsdag voor 23.00 uur besteld, vrijdag daaropvolgend bezorgd.

Wanneer u afwijkende openingstijden heeft, is het mogelijk dat wij uw bestelling na een bepaalde tijd bezorgen. Bel ons hiervoor op 085 0070147 of stuur een e-mail: klantenservice@ekokopen.nl.


Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Ja, bij het afronden van uw bestelling kunt u een alternatief afleveradres invullen. 

 

Waar bezorgen jullie? 

Wij bezorgen door heel Nederland.


Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

U kunt uw bestelling in principe niet afhalen bij de leveranciers. Wij kunnen uw bestelling wel bezorgen bij een alternatief afleveradres wanneer u dat heeft ingevuld bij uw bestelling. Hier kunt u dan zelf regelen dat u de bestelling ophaalt.

 

Moet ik verzendkosten betalen?

Bij bestellingen van meer dan € 125 betaalt u geen verzendkosten. Bij bestellingen onder een totale waarde van € 125 betaalt u € 10 verzendkosten.

Voor bezorging op de Waddeneilanden maken wij graag een passende offerte.


Terug naar boven

Retourneren en herroepingsrecht

Ik heb per ongeluk een verkeerd product besteld. Kan ik dit product terugsturen?

 

Bij bederfelijke goederen kunnen helaas geen retourzendingen worden geaccepteerd. Deze producten zijn uitgesloten van het wettelijke herroepingsrecht van consumenten. 

Wanneer het houdbare en non food producten betreft, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice om te overleggen of het product teruggenomen kan worden. Consumenten hebben in dat geval 14 dagen de tijd om hun bestelling te annuleren. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van de producten. U ontvangt het betaalde bedrag hiervoor zo snel mogelijk retour nadat de producten retour zijn ontvangen door de leverancier, doch uiterlijk binnen 14 dagen na het moment dat u de producten retour heeft gezonden en melding heeft gemaakt van de retourzending.

Kosten van terugzending zijn voor rekening van de consument.

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

 

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht.

Een modelformulier vindt u hier: Herroepingsformulier

 

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

 

Gevolgen van de herroeping


Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddels als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Zie voor meer informatie ook onze Algemene voorwaarden.

Terug naar boven

Betaling

Welke betalingsmogelijkheden heb ik?

U kunt met iDeal betalen of door overmaking van het verschuldigde bedrag op onze bankrekening. Bij betaling met iDeal wordt uw bestelling direct in behandeling genomen. Bij betaling via een bankoverschrijving nemen wij uw bestelling in ontvangst wanneer we uw betaling hebben ontvangen.


Het is ook mogelijk een aanbetaling te doen van 50% van het verschuldigde bedrag. U betaalt de rest dan bij aflevering. Voor deze wijze van betalen brengen wij € 10 administratiekosten in rekening, die u ook vooraf, bij uw aanbetaling dient te voldoen. Als u voor deze betaalwijze kiest, verzoeken wij u contact op te nemen met onze klantenservice, telefoon 085-0070147 of per e-mail: klantenservice@ekokopen.nl.

Terug naar boven

Keurmerken en informatie over biologische voeding

Is het Max Havelaar keurmerk ook biologisch?

Niet altijd. Het Max Havelaar keurmerk staat op producten waarbij de boeren een eerlijke prijs krijgen voor hun product. Naast de normen voor arbeidsomstandigheden is er ook aandacht voor het milieu. Veel Max Havelaar producten hebben ook het EKO-keurmerk. Het product voldoet dan aan de eisen van beide keurmerken, dus biologische teelt en eerlijke handelsvoorwaarden. Zie verder: Max Havelaar Keurmerk 

 

Wat is biologische voeding?

De term 'biologisch' is wettelijk beschermd voor de landbouw en levensmiddelenproductie. Er zijn strikte eisen op het gebied van milieu, natuur en landschap, het welzijn van dieren en productiemethoden. Lees hierover meer onder Bio Uitgelicht.

Terug naar boven