Biologische webwinkel met een eerlijke prijs
Online besteld en in heel Nederland bezorgd
Particulieren: gratis bezorging bij een bestelling boven €125

Werkwijze Particulieren

 

  • Boven € 125 gratis bezorgd

  • Minimale bestelling per leverancier € 25


Hoe kan ik biologisch bestellen?

U kunt in de online biologische winkel rechtstreeks bij een of meer leveranciers bestellingen plaatsen. Bij elke categorie vindt u een overzicht van de leveranciers en uitgebreide informatie over de producten en de leveranciers.


Wij nemen de bestelling bij één leverancier in behandeling wanneer deze hoger is dan € 25.


Hoe kan ik zoeken naar producten?

In het zoekveld kunt u zoeken naar een product . Als u de producten van een bepaalde leverancier zoekt, kiest u voor deze leverancier in het leveranciersmenu in de shop.


Waar vind ik informatie over leveranciers en producten?

U kunt in de shop veel informatie vinden over de biologische producten en de leveranciers. Elke leverancier beschikt over een presentatiepagina met uitgebreide informatie over zijn bedrijf. Deze vindt u ook onder Onze Leveranciers.


Hoe kan ik de bestelling plaatsen en betalen?

Wanneer u klaar bent met winkelen klikt u op ‘Afrekenen’ onderaan het winkelwagentje. U wordt vervolgens verzocht in te loggen of te registreren. Eventueel kunt u een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven.

 

U kunt uw bestelling verzenden zodra u heeft betaald en akkoord bent gegaan met onze algemene voorwaarden. Deze voorwaarden zien op de bemiddelingsdienst van EKOkopen.nl. U kunt betalen met iDeal of door het verschuldigde bedrag over te maken naar onze bankrekening  NL03 INGB 0007 085719 t.n.v. EKOkopen.nl te Amsterdam.

Na betaling met iDeal wordt uw bestelling direct in behandeling genomen. Bij betaling per bank wordt uw bestelling in behandeling genomen nadat wij de betaling hebben ontvangen. 

EKOkopen.nl maakt vervolgens uw factuur aan. Controleer de gegevens van uw bestelling op de factuur en pas deze zo nodig aan. Klik hierna op ‘Plaats bestelling’.

Na ontvangst van uw bestelling zenden wij u een bevestiging.

U kunt eventueel ook een aanbetaling doen van 50% van het verschuldigde bedrag. De rest betaalt u dan bij aflevering. Hiervoor brengen wij € 10 administratiekosten in rekening, die u dient te voldoen bij de aanbetaling.
Indien u voor deze betaalwijze kiest, neemt u dan contact op met onze klantenservice, telefoon 085-0070147 of e-mail: klantenservice@ekokopen.nl.

 

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

 

Wij bezorgen twee maal per week: op woensdag en vrijdag.

De leveranciers ontvangen uw bestelopdracht via EKOkopen.nl. Wij zorgen vervolgens voor het transport en verdere afhandeling.  

 

  • Bestellingen geplaatst voor zondag 23.00 uur worden op de woensdag daaropvolgend bezorgd tussen 9.00 en 17.00 uur.
  • Bestellingen geplaatst voor dinsdag 23.00 uur worden op de vrijdag daaropvolgend bezorgd tussen 9.00 en 17.00 uur.

Heeft u afwijkende openingstijden? Dan kunt u ons laten weten vanaf welke tijd wij de bestelling bij u kunnen afleveren. Belt u ons dan op t 085 0070147 of stuur een e-mail: klantenservice@ekokopen.nl. Wij zullen dan bekijken of bezorging op een specifieke tijd mogelijk is.

 

Wat zijn de verzendkosten?

Bij bestellingen boven € 125  worden geen verzendkosten in rekening gebracht.  Voor bestellingen onder € 125 betaalt u € 10 verzendkosten.


Kan ik een bestelling annuleren of retourneren?

Bestellingen van bederfelijke goederen, zoals bederfelijke voedingsmiddelen, kunnen niet worden geannuleerd en zijn uitgesloten van de bepalingen omtrent het herroepingsrecht bij webwinkels. Voor houdbare producten geldt het herroepingsrecht wel, tot maximaal 14 dagen na uw bestelling. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van de producten. U ontvangt het betaalde bedrag hiervoor zo snel mogelijk retour nadat de producten retour zijn ontvangen door de leverancier, doch uiterlijk binnen 14 dagen na het moment dat u de producten retour heeft gezonden en melding heeft gemaakt van de retourzending.


Kosten van terugzending zijn voor rekening van de consument.

Voor herroeping van uw bestelling kunt u gebruikmaken van het herroepingsformulier.

Wanneer de bezorgde goederen niet correct zijn afgeleverd (breuk, onjuiste producten) verzoeken wij u contact op te nemen met de klantenservice.

  • Per e-mail: klantenservice@ekokopen.nl

  • Telefonisch: 085 0070147 (ma/vr van 9.00 tot 19.00 uur)

  • Per brief: Postbus 95027, 1090 HA Amsterdam

Zie verder: Heeft u een klacht?

 

 EKOkopen Schema

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Met iDEAL rekent u vertrouwd, veilig en gemakkelijk af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Kijk voor meer informatie op de website van iDEAL.